eAccounting første regnskapsprogram i Norden på Zapier

1000 nye integrasjonsmuligheter

Zapier leverer automatisering ved å tilby en felles plattform med over 1000 ulike applikasjoner for å effektivisere arbeidsflyten for både bedrifter og privatpersoner. Her finner du løsninger innen alle kategorier, blant annet betalingsløsninger, e-post, kalender og nettbutikker, i tillegg til kjente løsninger som Spotify, YouTube og Facebook. Deres budskap er enkelt: “Zapier overfører informasjon mellom løsningene dine automatisk, så du kan bruke tiden på viktigere arbeid”.

eAccounting tilrettelegger for automatisering

Som en av de største leverandørene av regnskapssystemer til småbedrifter i Norge, er det viktig for oss å tenke fremtidsrettet. Fremtiden er automatisering av manuelle oppgaver, slik at vi sammen kan skape levedyktige småbedrifter. Å skape et stort økosystem til eAccounting har derfor vært en viktig del av produktstrategien – og grunnen til at vi nå lanserer Zapier.

Vi ser at veldig mange fortsatt registrerer samme informasjon i flere løsninger. Ved å integrere løsningene sammen kan du spare massevis av tid ved å unngå disse manuelle rutinene. Se for deg at du for eksempel oppdaterer kundedata både i regnskapsprogrammet og i en CRM- løsning manuelt. Det skal ikke mange kundene til før dette blir en tidstyv. Og har du flere løsninger du jobber manuelt i, blir dette mange timer i løpet av et år som heller kunne ha vært brukt på bedriften.

Les også: Bytte regnskapsprogram, hva er viktig å tenke på?

Effektivisering kan være nøkkelen til overlevelse

Småbedrifter og nyetablerte har gjerne mindre ressurser. I følge Statistisk Sentralbyrå går 7 av 10 nystartede bedrifter konkurs innen de første fem årene. Å utnytte mulighetene for automatisering av arbeidsoppgaver blir derfor ekstra viktig, siden effektivisering kan være nøkkelen til at en bedrift faktisk overlever.

Å ta i bruk integrasjoner er en modningsprosess. Det varierer veldig hvor langt hver enkelt bedrift har kommet. Mange sitter fortsatt med en holdning om at dette ikke er relevant ettersom man har et enkelt regnskap. Men for selv den minste bedrift med de enkleste behov er automatisering aktuelt.

Vi håper Zapier skal bidra til at flere får opp øynene for de mulighetene integrasjoner gir. Ingen burde registrere samme ting i flere systemer i 2019. Tiden har kommet for å bruke mindre tid på manuelle oppgaver og mer tid på det som faktisk betyr noe – nemlig selve bedriften.